harcke.blogg.se

Jag ska berätta om mina upplevelser med spöken fast jag tror ju inte på dom, eller...

Mannen sprang över vägen

Publicerad 2015-02-22 13:45:00 i Allmänt,

Det var en höstnatt och helmörkt på vägarna utanför staden då jag körde två tjejer som hade kommit med nattfärjan till Mariehamn. Tydligen hade dom festat på färjan för dom var ganska så spralliga och glada, skojade friskt om att dom ville smaka på "åländskt kött" när dom ändå var här.
Jag körde en kompis taxi för han hade varit på fest dagen innan och var inte kapabel att köra bil den natten.
Resan gick bra, tjejerna skulle till en bekant som bodde i Lemland, det var enda adressen dom hade men jag tänkte att hittar vi ett hus där innerbelysningen var tänd så hade vi hittat rätt. Så gjorde man ofta då adressen inte var säker.
Strålkastarna lyste upp vägen på helljus och på vägrenen till vänster stod en karl tittande till höger och till vänster som för att förvissa sig om att vägen var fri att beträda.
Vi närmade oss honom och plötsligt sprang han ut på vägen, korsade den rakt framför bilen jag körde... Jag tryckte ner bromspedalen i botten och svängde till vänster för att väja för mannen...
- Tjejerna, dom hade inga säkerhetsbälten påspända, kastades mot förarsätet men skadades inte utan frågade glatt "vad fan håller du på med?" Den springande mannen, han var ovanligt blek och naken, hade försvunnit i intet.
 
Undrar vad han var för något,spöke eller dröm?
Vi hittade huset tjejerna skulle till och jag körde försiktigt tillbaka till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

harcke

Jag är en pensionerad skeppare som seglat på alla oceaner i hela mitt arbetsliv sedan jag var femton år. Bor i Sundsvall där jag avnjuter mitt otium.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela