harcke.blogg.se

Jag ska berätta om mina upplevelser med spöken fast jag tror ju inte på dom, eller...

Damen och den lilla flickan

Publicerad 2015-02-22 13:09:41 i Allmänt,

Klockan var halv fyra på morgonen och jag satt på en parkbänk, väntande på att morgonen skulle gry. Jag hade kommit till Mariehamn med nattfärjan och skulle besöka mina föräldrar som då bodde på Åland. Den enda adressen jag hade till dom var Södra Esplanaden men inget gatunummer, så jag väntade på att någon skulle hjälpa mej att hitta föräldrarna. Det var stilla och tyst i stan den här tiden, inget eller ingen som rörde sig, så jag satt där på bänken med mina funderingar och planeringar. Skulle jag söka jobb i ett åländskt fartyg eller skulle jag åka hem till Stockholm och sätta upp mej på sjömansförmedlingen där? Det var ju hugget som stucket vilket, det fanns jobb på båda ställen. En ovanligt blek dam hållande en liten flicka i handen, hon var lika blek även hon, kom längs parkvägen emot mej och jag steg upp för att möta dem. Den lilla tösen tittade upp på mej och log då jag sade "Go´´morron, skulle du kunna tala om var familjen Harcke bor?" Då försvann kvinnan och flickan plötsligt och jag stod där ensam igen på parkpromenaden i Mariehamn... Ja, det kan ha varit en vakendröm men dom var ju så verkliga så länge jag såg dom.!! Föräldrarna hittades till slut då jag dristade mej att gå in på gårdarna och leta efter någon trolig dörr. Den hittades på första stället jag gick till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

harcke

Jag är en pensionerad skeppare som seglat på alla oceaner i hela mitt arbetsliv sedan jag var femton år. Bor i Sundsvall där jag avnjuter mitt otium.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela